כשאברהם פריד הפליג ללייפציג הרחוקה • צפו

    דוד לזר No Comments on כשאברהם פריד הפליג ללייפציג הרחוקה • צפו
    21:38
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on ברדוגו מחלק תארים: "בן גביר קופץ, איזנקוט מלהג וגנץ משוטט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי ה'שני וחמישי' של ליפא שמלצר: כבר זמן רב שגדול הזמר החסידי אברהם פריד לא רואה את עצמו רק כאמן המזמר ניגונים לפני הקהל – אלא כ'שליח' המחזק את ישראל.

    אמנם אין לו תפקיד רשמי של 'שליח' חב"די באחת ממדינות העולם אך בדיוק בשביל זה – הפך פריד את דף הרשת החברתית שלו למעוז של קדושה, ובין תיעוד של 'מאחורי הקלעים' מהופעותיו בעולם – הוא מתעד את עצמו בדברי חיזוק והתעוררות.

    ובשביל הצופים שלא שולטים בשפה האנגלית, הוא מצרף טקסט מפורט בעברית, וכך הוא כתב הבוקר:

    שבוע טוב לכולם בכל העולם, המלבי"ם, הפרשן המפורסם, נולד לפני בערך 200 שנה, ובפירוש לספר דניאל, כשהוא מדבר על ביאת המשיח, הוא מפרש וכותב על הקץ. הפרשנים האחרים כעסו עליו שהוא מפרסם על הקץ, שזה דברים של תורת הסוד שלא מדברים עליהם.

    אז המלבי"ם ענה להם במשל. אב אחד לקח את שני בניו איתו לטיול ללייפציג. טיול ארוך של כשבוע. אחרי 10 דקות שואל הילד הקטן: 'נו אבא כבר מגיעים?' והאח והאב צוחקים עליו שניהם והילד ממש נעלב.

    אחרי כמה ימים, כשכבר ראו את קו הרקיע של לייפציג, שואל הגדול את האב 'אנחנו כבר מגיעים?' והאב אמר לו, כן, עוד קצת. אז הילד הקטן קופץ נעלב, אבא אני לא מבין, כשאני שאלתי אם אנחנו מגיעים שניכם צחקתם עלי, כאילו זו השאלה המטופשת בעולם ועכשיו כשאחי הגדול שואל אתה עונה לו בצורה כל כך רצינית ובוגרת?

    אז האב אמר לו חמודי, כשאתה שאלת, זה היה כשרק עזבנו את הבית, עוד היה מסע ארוך לפנינו. זה לא היה הזמן הנכון לשאול האם אנחנו מגיעים, אבל עכשיו שאנחנו כבר כמעט בלייפציג, הרבה יותר קרובים, עכשיו זה הזמן הנכון לשאול.

    כך, לפני הרבה שנים כשהמשיח היה עוד רחוק, זה לא היה הזמן לדבר על הקץ וסוף הימים. עכשיו שאנחנו כ"כ קרובים למשיח, אנחנו כמעט שם! עכשיו אפשר כבר לדבר על ביאת המשיח.

    יהי רצון שנזכה שבקרוב לא נצטרך לדבר על מתי זה יהיה כי זה פשוט יקרה. משיח יבוא ונחגוג בע"ה גאולה שלמה עם משיח צדקנו.



    0 תגובות